26. 04. 2024 Jaroslava 16°C Skoro jasno

Autor: MS, Foto: sdetmi.com
Adresa:Svederník Telefón: www:stránka organizátora
Hodnotenie:

V prípade, že prichádzate do Svederníka autom, ideálne je, zaparkovať na parkovisku pred Kultúrnym domom vo Svederníku. Za začiatku, či na konci turistickej vychádzky máte takto možnosť občerstviť sa v Reštaurácii Maryscha.

Po zaparkovaní sa už pešo po cca 200 m v smere na Žilinu presuniete k autobusovej zastávke Svederník – Jednota. Návštevníci, ktorí prídu do obce autobusom, vystúpia práve na uvedenej zastávke. V jej bezprostrednej blízkosti je možnosť vzhliadnuť rodný dom významných slovenských výtvarníkov, bratov Vincenta a Ferdinanda Hložníka. Autobusové zastávky v centre obce sú aktuálne stvárnené kópiami ich malieb.

V dohľade máte centrum obce Svederník, ktorému dominuje kaplnka sv. Štefana a skupina historických kamenných pivničiek. Pokračujete vľavo okolo zrekonštruovanej dreveničky, ktorá bola rodným domom latinského básnika Adama Vanocha. Potom chodník pokračuje vpravo po strmej „Hrnčiarskej ulici“. Na jej konci sa chodník zatáča doľava a pokračuje značeným lesným chodníkom. Pohodlná trasa chodníka ma celkom 1,7 km a výškový rozdiel je cca 220 m.

Trasa k rozhľadni trvá cca 1 hodinku a je vhodná pre rodinky s deťmi. Výhľady z rozhľadne určie stoja za to.